Islamic Widget



Abdullah bin Umar radhiyallohu 'anhu berkata, "Manusia akan senantiasa berada di jalan yang lurus selama mereka mengikuti jejak Nabi shalallahu alayhi wasallam". (HR. Baihaqi, Miftahul Jannah no.197)

Jumaat, 28 Ogos 2009

Al-Fatihah Untuk ustaz Ismail Kamus ?

( Ustaz Dato' Ismail Kamus sewaktu berceramah di Surau al-Muttaqin Taman Equine tahun lalu )

Sejak jam 02.45 petang tadi saya menerima terlalu banyak sms yang mengatakan bahawa Ustaz Dato Ismail Kamus telah kembali ke Rahmatullah. Pelbagai versi sms yang saya terima sehinggalah jam 12.02 tengah malam ni. Namun tidak terdetik hati saya mengatakan bahawa ustaz telah kembali ke Rahmatullah.

Untuk kepastian saya telah menghubungi sendiri Ustaz pada jam 10.26 malam dan alhamdulillah saya telah dapat bercakap dengan ustaz dan saya dimaklumkan bahawa ustaz kini berada di Mekkah mengerjakan Umrah dan saya dimaklumkan sendiri oleh beliau bahawa beliau akan pulang ke tanah air esok 28 / 08 / 2009.

Maka terungkailah kemuskilan saya hari ini, rupa-rupanya yang meninggal itu ialah Prof. dato' Ismail Salleh.

Moga Ustaz panjang umur dan sihat tubuh badan dan dapat kembali ketanah air untuk meneruskan kerja-kerja dakyah yang kini menjadi sebahagian dari rutin kehidupanya. Amin.


Tiada ulasan: