Islamic Widget



Abdullah bin Umar radhiyallohu 'anhu berkata, "Manusia akan senantiasa berada di jalan yang lurus selama mereka mengikuti jejak Nabi shalallahu alayhi wasallam". (HR. Baihaqi, Miftahul Jannah no.197)

Jumaat, 4 Disember 2009

Ratu pondan luah perasaan

TOKYO - Seorang personaliti televisyen Jepun, Ai Haruna mahu negaranya lebih bertoleransi terhadap golongan transeksual sebulan selepas dia dinobatkan sebagai ratu pondan antarabangsa, Miss International Queen 2009 di Thailand.

"Saya terkejut melihat ramai transeksual bekerja di hotel dan restoran tanpa menghadapi masalah di Thailand," kata Haruna, pada satu sidang akhbar di sini semalam. Selanjautnya baca disini.

Ini mungkin satu lagi asbab kepada penularan gejala yang tidak waras dan ia sebenarnya menjadikan idola kepada segla jenis nyah di Malaysia. Tiada langsung niat saya utk mempromosikan golongn ni tetapi sekadar mengingatkan diri saya dan teman-teman bahawa ini juda adlah satu dari berjuta fitnah yang telah timbul dalam dunia akhir zaman.

Kita seakan hilang kekuatan untuk menangani dan mendepani masalah ini dan semalam ada seorang Ahli Parlimen dari PKR yang merujuk kepada isu seorang pondan yang berkahwin di Briten dengan beliau mengatakan bukan masanya kita menghukum tetapi sewajarnya kita mendidik atau menasihati golongan ini.

Bagi saya mudah sahaja utk nak respons kepada MP tersebut, sebenarnya kita perlu mengakui bahawa kebanjiran golongan ini atau dari jenis yang sama ia juga boleh dikenali sebagai lelaki lembut, gay dengan pelbagai istilah atas dan bawahnya serta bermacam lagi sebenarnya bermula dari seawal usia remaja lagi.

Saya melihat watak-watak ini yang bermula dengan watak lelaki lembut di peringkat sekolah rendah lagi bahkan ada dikalangan anak murid saya disekolah rendah juga ada yang berwatak demikian kemudian komunitinya akan lebih besar apabila ia masuk kealam sekolah menengah dan seterusnya hinggalah keperingkat IPT/IPTS dan berkerjaya.

Kita boleh sahaja memarahi atau menasihati mereka dan apakah mereka akan manut ( patuh )kepada segala cakap dan nasihat kita sedangkan naluri, watak dan jiwa mereka berada dialam lain iaitu alam ingin dilihat lebih cantik mengatasi golongan wanita sejati.

Bahkan diselangaor sudah ada peruntukan dalam Enekmen jenayah Islam Selangor Pindaan 1995 yang memperuntukan jenis kesalan apabila seseorang lelaki berpakaian seperti wanita boleh diambil tindakan mengikut peruntukan dalam enakmen tersebut. Namun perlaksanaan dan penguatkuasaanya...hampeh.....

Pertandingan ratu cantik pondan inipun bukanlah suatu yang asing dalam negara kita dan telah banyak laporan media sebelum ini yang memaparkan berita mengenainya bahkan kadang-kadang ia dibuat secara terbuka. Kelab Blueboy di Bukit Bintang seolah-olah menjadi medan dan merkas mereka tanpa ada sekatan undang-undang oleh DBKL dan sebagainya. Dengan kewujudan kelab tersebut seolah-olah menjadikan satu pengiktirafan resmi kepada golongan ini.

Nak kata pihak penguatkuasa agama,polis atau PBT tak tahu tentang kegiatan malam mereka amat tidak munasabah kerana kadang-kadang mereka menjadi kupu-kupu malam amat hampir dipersekitaran mereka seperti di Pekan Kajang ia berada lebih kurang 500 meter dari Balai Polis Kajang dan Pejabat Agama Kajang.

Diharapkan kepada MP tersebut bersama dengan agensi penguatkuasa turun ke padang menasihati golongan ini supaya mereka kembali ke pangkal jalan dan kembali menjalani kehidupan normal sebagai lelaki sejati bagi yang dah buat pembedahan alat sulit tu MP nak nasihat macamane??????? Wallahualam

Tiada ulasan: