Islamic Widget



Abdullah bin Umar radhiyallohu 'anhu berkata, "Manusia akan senantiasa berada di jalan yang lurus selama mereka mengikuti jejak Nabi shalallahu alayhi wasallam". (HR. Baihaqi, Miftahul Jannah no.197)

Rabu, 16 Disember 2009

Hukuman Hudud Masih Berjalan Di Perantauan

MOGADISHU - Sekumpulan militan Islam memaksa penduduk melihat mereka merejam seorang lelaki sehingga mati kerana berzina di Somalia, lapor sebuah akhbar semalam. Untuk maklumat lanjut baca link disini.

Persoalanya bilakah ia bakal dilaksanakan di negara yang kita cintai ini. Dengan berjalanya hukum Allah yang maha adil ini maka terselamatlah seluruh warga Malaysia dari kemurkaan Allah dengan menurunya semua episod jenayah mungkar dan maksiat yang makin parah yang kita dapat saksikan realitinya sekarang ini.

Memang terlalu sukar untuk melaksanakan semua undang-undang islam terutamanya Hukum Hudud kerana sejumlah besar dari umat islam di negara kita sendiri tidak meyakini dan menolak mentah-mentah hukum dari agama yang mereka anuti.

Pelbagai alasan yang sering kita dengar dan yang paling popular ialah alasan masyarakat majmuk......ha ha ha masyarakat majmuk? ini alasan golongan jahiliyyah..... lihatlah catatan sejarah Nabi kesayangan kita Muhammad SAW ketika membina dan membangunkan daulah Islam Madinah....apakah semua warganya terdiri dari orang islam? tentu tidak kerana masih adalagi kelompok yahudi yang tinggal dalam bumi Madinah pada ketika itu lalu Nabi tetap berjaya menegakan syestem pentadbiran dan undang-undang islam begitu juga zaman pemerintahan islam selepasnya juga turut melaksanakan hukuman islam sepenuhnya yang melibatkan semua kaum dan etnik yang pelbagai latar agama.

Peliknya di negara kita bila majoriti warganya islam dan majoriti pemimpinya islam namaun masih gagal untuk melaksanakan syistem dan undang-undang islam sepenuhnya. Wallahualam...sendiri mau ingat lah....

Tiada ulasan: