Islamic Widget



Abdullah bin Umar radhiyallohu 'anhu berkata, "Manusia akan senantiasa berada di jalan yang lurus selama mereka mengikuti jejak Nabi shalallahu alayhi wasallam". (HR. Baihaqi, Miftahul Jannah no.197)

Khamis, 23 September 2010

RINGANNYA ZINA.....

Kedua-dua mereka ditemui bersama remaja pasangan kembar, Nurul Ain Kamarazmi dan Nurul Ashiqin, 14, serta teman sebaya, Suhaili Abd Razak dilaporkan hilang di Kampar sejak 11 September lepas dan ditemui dalam sebuah flat di sini, semalam.

"Berdasarkan keterangan tiga remaja wanita terbabit, mereka mengaku melakukan hubungan seks dengan dua lelaki itu ketika berada di sebuah hotel murah di Jalan Pintal Tali di sini," katanya pada sidang akhbar di sini, hari ini...sumber

Kes ini satu dari berpuluh mungkin beratus atau beribu kes yang seumpamanya yang melibatkan remaja dan zina. Saban hari dipaparkan kes zina samada sukarela atau dipaksa.
Malang sungguh usia yang sepatut dimanfaatkan untuk menuntut ilmu dinodai dengan zina.
Inilah akibat bila makin jauh dari ajaran Islam.

Apakah sekolah Hamil yang lahir dari 'idea genius' KM Melaka berupaya membetulkan semua kepincangan ini? Atau apakah adanya sekolah Hamil ini memberikan satu peluang baru bagi penggemar zina.."apa susah..kalau termenggandung kerajaan ada sediakan sekolah hamil..." senang bukan??? Semudah ABC...

Wahai ibu bapa,bertindaklah sebelum nasi menjadi bubur. Hanya Islam yang menjadi penawar kepada semua kepincangan ini.

Sesekali checklah hp anak anak...smsnya, imejnya, videonya...Sesekali juga checklah Facebook anak anak..apa isinya,apa gambarnya..
Ingat!!! Anak adalah amanah Allah..

SWT berfirman di dalam At Tahrim ayat 6.
"Quu anfusakum wa ahlikum naaron" (Hai orang-orang beriman, peliharalah dirimu dan keluargamu dari api neraka)

Tiada ulasan: