Islamic Widget



Abdullah bin Umar radhiyallohu 'anhu berkata, "Manusia akan senantiasa berada di jalan yang lurus selama mereka mengikuti jejak Nabi shalallahu alayhi wasallam". (HR. Baihaqi, Miftahul Jannah no.197)

Khamis, 16 April 2009

Apa Yang Anda Faham?

Baru-baru ni ade orang cina yang bukan islam dalam ceramahnya memetik ayat al-Quran dari surah An-Nahl ayat 90. Selepas itu riuh seluruh negara dangan fahaman jahil orang-orang yang menghebohkanya bahawa sicina ni dah menghina islam dengan memetik dan membaca al-quran.
saya tidak berhasrat untuk mengupas isu ini secara langsung kerana ia memerlukan kepada huraian dan hujah yang panjang namun sebentar tadi saya melawat ABO dan saya dapati ada gambar yang dipostkan dalam ABO mengenai perkara dibawah ni.




Jika di negara kitalah perkara ini berlaku tak mustahil si sami tu dah di ISAkan tetapi yang pasti si sami yang berdua tu kini telah memilih Islam sebagai agam anutan dan cara hidup mereka.
Justeru kita sebenarnya mengalu-alukan rakan-rakan dari agama lain memahami dan menghayati dahulu segala kehendak islam sebelum mereka memilih islam kerana dewasa ini ramai yang masuk islam hanya kerana perkahwinan dan jarang yang memilih islam kerana kesedaran mereka sendiri . Mudah-mudahan mereka segera diberikan hidayah oleh Allah untuk memilih islam sebagai agama dan sumber perjuangan mereka. Amin

Tiada ulasan: