Islamic Widget



Abdullah bin Umar radhiyallohu 'anhu berkata, "Manusia akan senantiasa berada di jalan yang lurus selama mereka mengikuti jejak Nabi shalallahu alayhi wasallam". (HR. Baihaqi, Miftahul Jannah no.197)

Ahad, 16 Mei 2010

Konsert Inul Gelek Gerudi Serang Lagi. Ulama Tewas Lagi!!!

Pernah hampir 10,000 orang membanjiri Stadium Melawati Shah Alam melihat artis gerudi Inul Darasista.

Mei 15 10: Siapa tidak kenal Inul Daratista dengan tarian gelek gerudi. Persembahan Inul bagaikan tidak lengkap tanpa tarian itu. Walaupun gelek gerudi Inul pernah menimbulkan kontroversi, namun tidak bermakna dia akan berhenti dari bergoyang.

Inul bakal menjayakan Konsert 1 Inul Daratista dengan aksi gelek gerudinya di Stadium Utama Kompleks Sukan Tawau pada 29 Mei ini, Padang Kompleks Sukan Keningau (31 Mei) dan Sunway Hotel Resort & Spa (4 Jun).

"Saya masih akan buat gelek gerudi kerana ia bukan criminal. Goyangan itu bukan lucah tetapi apa yang dilakukan itu lebih attractive . Selain gelek gerudi, saya juga akan melakukan goyang-goyang yang lain juga.

"Empat bulan lalu, saya turut terlibat dalam sebuah konsert dengan band Dewa 19 di Kuala Lumpur. Mereka tiada masalah dengan penampilan saya kerana saya masih mengenakan baju sopan dan tertutup. Saya masih tahu menjaga diri, anak, suami dan bisnes saya. Jadi tak perlu khuatir pasal pakaian.

"Saya tidak akan melakukan gelek gerudi sepanjang konsert itu kerana ia boleh membuatkan saya rasa letih. Jadi saya akan hiburkan penonton dengan lagu berentak perlahan dan melankolik," katanya yang menganggarkan untuk menyanyikan dalam 15 hingga 20 buah lagu.

Demikian sebahagian dari laporan mStar Online hari ini. Sebelumnya hari ini juga mStar Online menyebutkan, dua tahun lepas, pihak penganjur terpaksa membatalkan hasrat untuk mengadakan konsert Inul kerana tunjuk perasaan beberapa pihak.

Siapa sangka kali ini nasib menyebelahi Inul dan akhirnya peminat Inul bakal menyaksikan aksi Ratu Dangdut ini sekali lagi pada penghujung bulan ini - 29 Mei di Tawau, Keningau (31 Mei) dan di Sunway Hotel Resort & Spa pada 4 June.

"Kami berjaya mendapatkan permit untuk semua pertunjukan kali ini tanpa banyak birokrasi. Jika tiada aral melintang, konsert susulan akan diadakan pada bulan Julai ini," kata Nick Jordan, salah seorang penganjur Apex Event Network.

Komen Blog Ibnu Hasyim: Itulah yang terjadi dalam negara Malaysia, yang mengaku sebagai negara Islam. Sedangkan pendirian Majelis Ulama’ Indonesia (MUI) sendiri mengatakan bahawa ‘gelek gerudi’ Inul cenderung kepada aksi-aksi yang mengghairahkan serta penampilannya bertentangan dengan keputusan fatwa mengenai pornografi pada Julai 2002.

Pihak berkuasa Yogyakarta pula telah mengharamkan persembahannya kerana dikhuatiri akan menjatuhkan moral masyarakat yang berpendidikan dan bertamadun. Padanlah, ulama Indonesia tidak mampu mengharamkan persembahan seluruhnya, kerana negaranya tidak pernah mengaku negaranya negara Islam. Tetapi Malaysia yang mengaku negara Islam (ala UMNO), ulama-ulamanya pun tewas juga, tidak mampu berbuat apa-apa.

Itulah dasar negara sekular, politiknya terpisah dengan tuntutan akhirat. Pemimpin politik menguasai ulamaknya. Ulama pula cuma mampu mengampu.. Berwirid dengan, ampusana, ampusini!

Tiada ulasan: