Islamic Widget



Abdullah bin Umar radhiyallohu 'anhu berkata, "Manusia akan senantiasa berada di jalan yang lurus selama mereka mengikuti jejak Nabi shalallahu alayhi wasallam". (HR. Baihaqi, Miftahul Jannah no.197)

Rabu, 28 September 2011

Membantah Penghinaan Kepada Hukum Hudud

Dewasa ini kita mendengar betapa ramai sang jahil turut sibuk membicarakan tentang hukum Hudud dari sudut politiknya.... pelbagai tohmahan secara langsung kepada hukum yang datangnya dari Allah SWT ini.

Tidak dinafikan ia bermula dari sentimen politik kerana itu adalah sumber dan inspirasi kepada PAS yang terjun ke medan politik ini dengan hasrat yang tersurat dan tersiratnya hendak menegakkan hukum Allah di atas bumi bertuah ini sesuai dengan kehendak Allah dan RasulNya.

Episod ini bertambah panas bila PAS dapat menawan Kerajaan Kelantan pada tahun 1990 yang lalu dan sehingga kini Tuan Guru Datuk Bentara Setia Hj Nik Abdul Aziz Nik Mat sebagai Menteri Besar Kelantan dikatakan tidak mampu dan bersandiwara kerana kegagalanya menguatkuasakan undang-undang jenayah syariah yang diluluskan dalam DUN Kelantan yang terkandung hukum Hudud ini.

Sekali lagi isu HUDUD ini panas diperkatakan dan isu ini dibangkitkan sekali lagi seakan itu adalah pengecaman kepada tanda-tanda dekatnya Pilihanraya Umum ke 13 yang tiada siapa pun yang tahu kecuali Allah dengan izinNya kepada Najib sebagai Perdana Menteri yang merahsiakan tarikh itu dari rakyatnya.....

Isu ini dibangkitkan tidak lain adalah bermodalkan politik semata-mata kerana ia adalah bentuk perang psikologi terhadap komponen Pakatan Rakyat dan hasrat regim Najib hendak melihat PAS dan DAP bercakaran sesama sendiri kerana mereka tahu betapa syadidnya penolakan si Karpal Singh terhadap islam ini....

Namun regim Najib telah membisu bila mana Tuan Guru MB Kelantan dengan tegas bahawa dia telah menerima ancaman dan ugutan bersurat dari Perdana Menteri ketika itu Tun Mahathir yang melarang undang-undang syariah ni dari terus dikuat-kuasakan di Kelantan atau menghadapai tindakan dari kerajaan persekutuan....

Namun begitu para blogger dan penulis-penulis upahan regim Najib tidak mudah mengalah dan mereka terus menyerang dan mempersenda hukum Hudud ini secara berlebih-lebihan dan dibimbangi akan merosakan Aqidah mereka yang memang dah rosak kerana berimankan kepada sekularisme ini....

Untuk menjawab segala persoalan tentang isu hukum HUDUD ini saya tampilkan sebuah kitab MASTIKA HADIS jilid 1 terbitan Jabatan Perdana Menteri sendiri sebagai panduan kita bersama untuk menjaga dan memelihara Aqidah kita supaya tidak rosak dengan permainan isu HUDUD ini....

saya salinkan semula isi kandungan kitab ini dari muka surat 415 dibawah tajuk kecil;
PERKARA-PERKARA YANG MENYEBABKAN ROSAKNYA IMAN DAN ISLAM.

Perkara-perkara yang menyebabkan rosaknya iman dan islam itu terbahagi kepada tiga bahagian :

Bahagian pertama : I'tiqad kepercayaan yang bertentangan dengan dasar-dasar islam , iaitu :

1. I'tiqad bahawa alam ini Qadim, tidak ada penciptanya atau alam ini kekal selama-lamanya.

2. I'tiqad bahawa pencipta alam ini baharu, atau menyerupai mana-mana jenis makhluk atau bersifat dengan sifat-sifat baharu atau pun mempunyai anak isteri atau berbilang-bilang atau menerima mati.

3. I'tiqad menafikan kebenaran apa yang disampaikan oleh Rasulullah SAW atau I'tiqad bahawa Nabi Muhammad SAW yang sebenar ialah yang disebutnya Muhammad yang batin bukan Muhammad yang zahir, atau i'tiqad bahawa kerasulan Nabi Muhammad SAW hanya untuk orang-orang arab sahaja atau i'tiqad bahawa HUKUM-HUKUM ISLAM YANG DIBAWA OLEH NABI MUHAMMAD SAW IALAH HUKUM-HUKUM LAPUK YANG TIDAK SESUAI DENGAN KEADAAN ZAMAN, atau i'tiqad mengingkari mana-mana Rasul tuhan, atau i'tiqad bahawa ada lagi nabi dan rasul yang lain yang diutus oleh Allah membawa syariat sesudah Nabi Muhammad SAW penyudah para nabi.

muka surat 416 :

4. I'tiqad bahawa tidak ada dosa dan pahala, tidak ada syurga dan neraka, tidak ada bangkit hidup semula sesudah mati, tidak ada hari qiamat dan segala perkara yang berlaku kepadanya.

5. I'tiqad bahawa ruh orang-orang mati berpindah-pindah dari satu tubuh ke satu tubuh yang lain.

6. I'tiqad agama kafir lebih baik dari agama islam.

7. Perasaan ragu-ragu terhadap mana-mana satu dari perkara-perkara yang tersebut diatas.

8. Berbalik-balik hati diantara hendak menjadi kafir atau tidak, atau bercita-cita hendak menjadi kafir pada masa yang akan datang.

BAHAGIAN KEDUA:

Perkataan, iaitu tiap-tiap perkataan yang mencaci, menghina, merendah-rendah, mengejek-ejek dan mempermain-mainkan nama Allah, sifat-sifatNya, malaikat-malaikatNya, rasul-rasulNya, kitab-kitabNya, ayat-ayatNya dan HUKUM-HUKUMNYA serta HUKUM-HUKUM yang diterangkan oleh rasulNya.

Dan juga perkataan yang menolak, menafi dan mengingkari segala perkara yang sekata alim ulama mensabitkanya atau menafikanya serta dihetahui oleh orang ramai bahawa perkara itu dari agama.

Misalnya katanya mengenai mana-mana hukum islam :

1. " Hukum apa ini?"

2. " Hukum ini sudah lapuk...."

3. " Zaman sekarang tak patut diharamkan riba' kerana menghalangi kemajuan..."

4. " dalam zaman yang serba maju ini kaum wanita tak perlu dibungkus-bungkus.."

muka surat 417 :

5. " berzina kalau suka sama suka apalah haramnya..."

6. " minum arak kalau dengan tujuan hendak menyehatkan badan untuk beribadat apa salahnya?.."

7. " berjudi kalau masing-masing sudah rela menerima untung ruginya apa salahnya?.."

8. " kalau hendak sangat menurut hukum-hukum islam sampai qiamat kita tak maju..."

9. berkata.." perbuatan yang demikian tidak beradab..." - apabila diceritakan bahawa Nabi Muhammad SAW selepas makan menjilat sisa makanan di jarinya...

10. berkata.." aku tak mahu memotong kuku sekalipun sunat.."- apabila diberitahu bahawa memotong kuku adalah sunat....( sebagai contoh kepada penolakkan terhadap sunnah-sunnah Nabi yang mulia )

11. berkata.." si anu dah mulai menyalak.." - semasda dia mendengar azan...

12. Membaca ayat-ayat suci, hadis-hadis nabi dan nama-nama tuhan dengan cara mempersenda dan mempermain-mainkanya...

13. Kata-kata mengkafirkan seseorang islam, pada hal orang itu tidak diyakini ada padanya sesuatu sebab yang menjadikanya kafir, sebagaimana yang diterangkan oleh hadis Ibn Umar yang diriwayatkan oleh Muslim.

14. Kata-kata menggantungkan jadi kafir dengan sebab sesuatu keadaan ( sila baca sambungan seterusnya dalam kitab ini )...

cuba kita baca dan nilai sendiri kenyataan Pengerusi Majlis Fatwa Kebangsaan ini dengan nada kandungan kitab diatas... kita boleh nilai sendiri dengan pertimbangan iman dan islam kita...wallahualam... MRK ALBANJARI..

Tiada ulasan: