Islamic Widget



Abdullah bin Umar radhiyallohu 'anhu berkata, "Manusia akan senantiasa berada di jalan yang lurus selama mereka mengikuti jejak Nabi shalallahu alayhi wasallam". (HR. Baihaqi, Miftahul Jannah no.197)

Ahad, 10 Mei 2009

Selamat Hari Ibu

Selamat hari Ibu buat isteriku yang tersayang, pengorbanan mu untuk membesar dan menguruskan sebahagian dari kehidupan ku dan anak-anak tidak akan termampu dilakukan olehku namun kesabaranmu melayan kerenah ku dan anak-anak tidak akan tertanggung olehku. Moga Allah merahmati dan memberikan hidayah pertunjuk untukmu yang bergelar ibu kepada anak-anakku.
Jasamu ibu tidak akan ternilai untuk diganti dengan wang ringgit, kegigihanmu, kesabaranmu melayani kerenah kami anak-anak yang nakal ketika dulu, sifat pemarahmulah yang mendisiplinkan kami sehingga kini. Belaian kasih sayangmu lah yang mendewasakan kami kini, santunanmu terhadap anak-anaklah yang menjadikan kami insan yang berguna, didikanmu lah yang menjadikan kami insan yang terpelajar.
Ya Allah! ampunilah sitiap dosa-dosa ibu dan bapa ku, rahmatilah ia, kasihanilah ia sepertimana ia mengasihi kami ketika kami kecil dahulu, sihatkanlah tubuh badanya dan pimpinan hatinya untuk terus berada dalam hidayah dan pertunjukmu menuju jalan yang engkau redhai. Amin


Tiada ulasan: