Islamic Widget



Abdullah bin Umar radhiyallohu 'anhu berkata, "Manusia akan senantiasa berada di jalan yang lurus selama mereka mengikuti jejak Nabi shalallahu alayhi wasallam". (HR. Baihaqi, Miftahul Jannah no.197)

Rabu, 1 April 2015

Amaran Mufti Perak terhadap penentang hudud

Kalau ada umat lslam yang masih berdegil menentang perlaksanaan hukum hudud, Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria tampil dengan amaran keras. “Hentikan sahaja.”
Ini kerana tambah beliau umat Islam tidak boleh mempertikaikan hukum hudud kerana ia merupakan hukum Allah yang wajib untuk dilaksanakan.

Bagaimanapun mufti berkenaan memberi kelonggaran:mereka hanya boleh mempertikaikan dengan cara untuk memperbaiki pelaksanaannya dan bukan dengan cara mengutuk.

Beliau memberitahu media di pejabatnya di Ipoh Sabtu lalu: “cuma saya tak tahu apa yang sedang dipertikaikan, apakah caranya atau apakah ianya tidak sempurna, itu saya tidak tahu tetapi kalau dia sebut hukum hudud, sesiapa yang menentang akan menerima bencana dari Allah.

“Umat Islam boleh mempertikaikan cara untuk memperbaiki dan bukan cara untuk mengutuk kerana manusia ini tidak ada yang sempurna.”

Harapannya umat Islam  menerima hukum hudud kerana ia merupakan hukum Allah dan wajib untuk dilaksanakan.

Katanya lagi umat tidak boleh berpecah belah dan mesti menerima hukum hudud. “Tidak ada seorang Islam pun yang boleh menolak atau mempertikaikan hukum hudud, kalau dia pertikaikan maksudnya dia pertikaikan hukum Allah.”

2 ulasan:

شركة المثالية berkata...


شركة المثالية للتنظيف

HAFIZUL BIN HAZIQ berkata...

e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
WhatsApp Number::::::::::[+60]1123759663
Telephone..Number:[+60]1123759663
email:::::::hafizulbin365@gmail.com
Name::::Hafizul Bin Haziq
Country:::Malaysia
[[[[di atas adalah data peribadi saya]]]]]
Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"
[[[[Berikut adalah data peribadi saya]]]]
Country::::::Malaysia
Name::::::::Hafizul Bin Haziq
email::hafizulbin365@gmail.com
Telephone Number:[+60]1123759663
WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]